Dimarts 13/04/2010 Segon dia de construccions.

Avui hem canviat una mica la dinàmica de l’espai de construccions. Abans de començar, ens hem ajuntat els dos grups de construccions a l’aula de psicomotricitat (el grup de la Georgina que fa construccions petites; i el grup de l’Angus que fa construccions grans). Un cop hi érem tots, ens hem assegut en rotllana i les mestres han explicat que avui els nens i les nenes podrien triar a quin espai volien anar: si volien anar a la classe de les estrelles amb la Georgina o si volien quedar-se a l’aula de psico amb l’Angus. Abans de prendre la decisió, hem estat parlant una estona sobre les Colònies: els nens estan entusiasmats i força neguitosos i a tothora parlen de les colònies. La Georgina ens ha explicat que ella ja havia tret el sac i que aquesta tarda ja es prepararia la motxilla. Tots els nens han anat intervenint i explicant com vivien a casa la preparació per aquesta gran “aventura”. M’ha fet molta gràcia la idea de que els nens s’emportin “petons”: els pares es pinten els llavis i fan un petó sobre un cartró perquè es quedi marcat i així quans els nens estiguin una mica enyorats o a la nit tindran els petonets dels pares. Després, tots hem tancat els ulls i hem pensat a quin espai volíem anar. Molts dels nens que estaven l’altre dia també han repetit avui però també han vingut altres nens que no coneixia. M’he adonat que els nens i nenes que tenen a la Georgina de tutora de seguida han triat anar amb ella. Avui m’ha explicat que ja va ser tutora d’aquest grup l’any passat, quan feien P-3. La veritat és que es nota que estan molt units amb la seva mestra i que li tenen molt d’afecte.

Quan hem arribat a la classe, he ajudat a la Georgina a treure els diferents jocs i construccions i de seguida ens hem posat a jugar per no perdre més temps. Com l’altre dia, cada nen ha anat triant el joc que més li agradava. Jo he començat a jugar al dòmino amb la Nicole i l’Adrià: la veritat és que sabien força bé quines eren les regles del joc. La Georgina, com l’altre dia, ha anat passant per cada grupet de nens i jugava amb ells o parlava. M’encanta la relació que estableix amb cada nen i nena. Els nens de seguida li agafen confiança tot i que no sigui la seva mestra habitual i es nota que se senten molt còmodes quan estan amb ella. A més la Georgina sap veure què és el que necessita cada nen en cada moment i s’adapta a les seves necessitats. Sempre busca que els nens pensin, investiguin i aprenguin gairebé sense ni adonar-se’n. Avui, per exemple, ha fet boletes de paper de plata per tal que els nens les poguessin fer passar per unes construccions fetes amb tubs. Als nens els ha encantat la idea i han estat molt distrets veient com podien fer que les boletes passessin pels tubs. També ha tret figuretes d’animalets perquè els nens poguessin jugar-hi amb les construccions del Lego i inventar-se historietes. Això m’ha fet reflexionar sobre el fet que de vegades no és tan important tenir molts recursos sinó saber treure’n profit d’aquests.

Quan ja quedava poc perquè fos l’hora, ens hem posat a recollir i la Georgina s’ha emportat un grup de cinc nens perquè l’ajudessin a guardar les construccions al pis de dalt. Jo m’he quedat a la classe amb la resta de nens i he aprofitat per observar la distribució de l’aula i per preguntar als nens que eren alguns dels murals o manualitats que havien fet. M’ha sorprès molt veure com els nens de la classe de les estrelles eren capaços d’explicar-me a la perfecció què és el que hi ha a la seva aula i que estaven treballant últimament. M’han ensenyat un mural amb relleu de l’eixample, uns cotxes fets amb plastilina que després anirien a sobre d’aquest mural, també m’han explicat que avui després del pati farien l’hora dels tresors (cada nen havia de portar un tresor i explicar-lo als altres). M’he adonat que la classe està plena d’estímuls i que tot està molt a l’abast dels nens (ho poden veure i tocar i la Georgina els hi deixa agafar). He notat com els nens s’il·lusionaven al ensenyar-me la seva aula i que sentien aquesta com a pròpia, com si fos una segona llar.

M’ha agradat molt l’experiència d’estar aquests dos dies amb la Georgina a l’espai de construccions. Crec que és una mestra fantàstica, molt propera amb els nens; se li nota que gaudeix de la seva feina i transmet aquest entusiasme a tots els nens. A més, m’ha deixat participar moltíssim a l’aula i he après moltíssim d’ella com a mestra. La veritat és que fins i tot em sap greu canviar d’espai tot i que crec que també serà interessant conèixer un altre espai diferent i veure com treballen.

Aqui us deixo algunes fotos dels nens i de les seves magnífiques construccions. Ja veureu com la seva imaginació no té límits!

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A <span>%d</span> blogueros les gusta esto: