Dijous 22/04/2010 Anticipació de Sant Jordi!

La sessió d’avui ha començat amb la dinàmica proposada per la Keren i l’Amagoia. Han treballat un tema relacionat amb l’autoestima i ens han proposat una activitat en la qual totes les companyes de classe havíem de dir un adjectiu o comentari positiu a una de les nostres companyes, i així successivament. Crec que ha sigut una dinàmica molt encertada ja que, a part de començar el dia amb comentaris positius, ha ajudat a potenciar els sentiment de grup i també a adonar-nos de com ens veuen els altres. Després les companyes que s’encarregaven d’exposar ens han donat alguns consells i propostes que ajuden a treballar l’autoestima a l’etapa d’infantil: fomentar els hàbits d’autonomia, tenir cada dia un encarregat de l’aula, elogiar als nens (reforç positiu), etc.

Penso que a l’etapa infantil, l’autoestima és un tema imprescindible a treballar a les aules. Si els nens disposen d’una bona autoestima, no tindran cap problema en enfrontar-se a les diferents activitats i propostes i se sentiran segurs i motivats a l’hora de realitzar-les i fins i tot a l’hora de preguntar dubtes a la mestra. En relació a aquest tema crec que la tasca de la mestra és fonamental. Per una banda, ha de saber veure com és cadascun dels seus alumnes i detectar quins nens tenen una autoestima més baixa i en conseqüència se senten més insegurs o desmotivats a l’escola. Per altra banda, la mestra té un paper molt important alhora de fomentar l’autoestima en els seus alumnes. És molt important que els nens des de ben petits es vagin formant una imatge positiva d’ells mateixos ja que això afavorirà el seu autoconcepte acadèmic i el seu desenvolupament general com a persona. En aquest sentit, crec que la mestra ha de recordar que en aquestes edats els infants són molt sensibles i que s’estan començant a formar com a persones i que, per aquest motiu, qualsevol paraula o actitud negativa pot ferir greument la seva autoestima. Per això, la mestra sempre haurà de confiar en les possibilitats de cada alumne, respectar els ritmes d’aprenentatge individuals i oferir-hi l’ajuda ajustada i elogiar els petits avenços de cada nen (sempre evitant els comentaris negatius quan tenen dificultats en realitzar alguna tasca).

A la segona part de la classe hem estat comentant les aportacions que vam fer de la conferència de la Lourdes Martín “Tres caixes plenes d’art” i després, aprofitant que demà és Sant Jordi hem parlat d’alguns llibre que ens han agradat i que ens agradaria recomanar a la resta de la classe. La veritat és que s’han recomanat llibres que m’ha semblat molt interessants i que he anat afegint a la meva llista de properes lectures.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A <span>%d</span> blogueros les gusta esto: