Dijous 6/05/2010 Jocs i identitats

Avui hem començat la classe amb l’exposició de la Laia i la Cristina. Han preparat una dinàmica a l’exterior (als porxos de l’edifici) i ens han proposat tres activitats diferents (fer bombolles gegants, autoretratar-nos i imitar a algú de la classe) per treballar el tema de la identitat.

Cadascuna d’aquestes activitats, a més de fer-nos riure i passar una bona estona, ens ha fet reflexionar sobre algun aspecte relacionat amb la identitat i amb la manera en que ens veiem a nosaltres mateixos i en com ens veuen els altres.

–       L’activitat de les bombolles ens ha fet adonar-nos que, tot i que totes les bombolles estaven fetes amb el mateix material i tècnica, cap d’elles era idèntica a una altra. Com a futures mestres hem de tenir molt present que cada nen, igual que les bombolles, té una identitat i una personalitat diferent a la dels altres.

–       L’activitat de l’autoretrat és molt útil per fer-nos adonar de com ens veiem a nosaltres mateixes. A més, el traç del dibuix, els colors, el tamany també són elements que  deixen entreveure la personalitat de cadascuna de nosaltres.

–       Finalment, l’activitat d’imitar a alguna persona de classe ha sigut molt encertada ja que ens ha permès saber com ens veuen altres persones de classe i com cadascuna de nosaltres tenim uns trets característics que ens diferencien dels altres.

Un cop a classe, la Patrícia ha aprofitat aquesta exposició per parlar-nos del joc i de la seva importància en l’etapa d’educació infantil. Ens ha explicat que el joc és un recurs molt útil per treballar amb nens d’aquestes edats ja que sense ensenyar res en concret, educa l’infant. Després, entre tots hem reflexionat sobre els beneficis que té el joc:

–       Ens ho passem bé! (el joc provoca riure, ens fa més feliços…)

–       Comporta  imitació, socialització, imaginació (per exemple quan els nens juguen a pares i mares..)

–       Fa conèixer el propi cos i les seves habilitats (en els jocs relacionats amb activitats físiques el nen es posa en joc a ell mateix, es prova)

–       Permet tractar situacions conflictives (gelosia, por)

–       Podem utilitzar el joc per presentar-nos o per anar-nos coneixent millor (per exemple fent un joc el primer dia de classe).

–       El joc també és un recurs molt útil per introduir algunes normes i fer que els infants les comprenguin i respectin.

Per tal de comprovar tots aquests beneficis, hem dedicat l’última estona de classe a jugar a dos jocs (veritat-mentida i el director d’orquestra). La veritat és que (tot i que eren dos jocs molt diferents) s’ha creat un clima molt distès, hem rigut i ens ho hem passat molt bé. A més, hem après dos possibles jocs que podem posar en pràctica amb els nostres alumnes i quins serien els objectius que podríem treballar a partir d’aquests. Considero que les mestres han de potenciar molt el recurs del joc amb els seus alumnes (deixant-los estones de joc lliure, jugant amb ells, proposant diversos jocs). A partir del joc (tant els nens com els adults) podem, a  més de divertir-nos, aprendre d’una manera molt natural, gairebé sense adonar-nos-en. 

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: