Avui hem fet la sessió de cotutoria amb la Begoña Piqué i el grup 2A ja que l’Anna havia d’estar al tribunal d’una tesi doctoral. A l’inici de la classe dues companyes del grup 2A han exposat el seu fragment del llibre “Nens de vidre” que ha donat peu a parlar de la relació família escola.
Com ja he comentat en altres ocasions, és necessari que tant el context familiar com l’escolar s’involucrin en l’educació i en el desenvolupament del nen. Aquest fet implica una coordinació i un compromís mutu entre la família i l’escola. Tot i així, hem arribat a la conclusió que no tan sols les famílies s’han d’aproximar a la línia educativa de l’escola sinó que també des de l’escola s’ha de fer un esforç per incloure elements educatius del context familiar. En aquest sentit, des de les escoles s’han d’organitzar propostes i activitats que impliquin i afavoreixin la participació de les famílies en el context familiar. Tant a l’escola Can Fabra (on vaig estar durant el primer semestre) com a l’Eulàlia Bóta, he tingut l’oportunitat de conèixer i veure alguns exemples d’aquestes propostes encaminades a fomentar la relació família-escola. A l’escola Can Fabra, per exemple, organitzaven l’anomenada nit dels tresors en la qual pares i mestres es reunien una nit a l’escola per “fabricar” els regals que el tió cagaria als nens. Durant aquest sopar pares i mestres compartien experiències i parlaven de l’educació dels nens i nenes en un pla d’igualtat. A l’escola Eulàlia Bóta, cada classe té un àlbum de la mascota de la classe (cavall, abella, estrella de mar, papallona, etc.) i cada cap de setmana se l’emporta un nen a casa i els pares (amb l’ajuda dels seus fills) hi escriuen què han fet durant el cap de setmana amb la companyia de la mascota.
Després, la Begoña ens ha donat més informació sobre la jornada de cloenda del dia 4 de juny (com ens organitzarem, quins tallers farem, quines responsabilitats hem d’assumir..). Hem estat parlant de tot això durant una bona estona i algunes persones ja s’han començat a apuntar per distribuir-se les tasques. Al final, ens hem quedat sense temps per fer les cotutories!!! La veritat és que ens té ben engrescats la jornada del dia 4. És un gran repte!