Dijous 27/05/2010 Comencem a organitzar la jornada de cloenda

Avui hem tornat a fer classe amb l’Anna. Durant la primera estona de la sessió, l’Anna ens ha deixat temps per acabar de fer les cotutories (ja que l’altre dia gairebé no vam tenir temps de fer-les). Ens hem tornat a ajuntar la Cristina, la Marina, l’Alexia i jo i ens hem explicat que hem fet durant aquestes tres setmanes tant a les classes a la universitat com a les escoles. Totes hem acabat coincidint en què l’estada a les escoles ha sigut una experiència molt profitosa que ens ha ajudat a reflexionar sobre aspectes de la intervenció a l’aula i de l’acció educativa.

A la segona part de la classe, ens hem distribuït per grups segons l’activitat que durem a terme el divendres 4. Com que jo seré responsable d’acompanyar un dels grups de P-3 de l’Eulàlia Bóta, m’he ajuntat amb el grup encarregat de realitzar l’activitat de les titelles per tal d’ajudar-los a organitzar aquest taller. Tot plegat m’ha fet reflexionar sobre la dificultat i la dedicació que comporta haver de planificar una activitat fora del centre escolar. A més de tenir en compte quines activitats realitzaran els nens aquell dia i quins són els objectius que es volen treballar (elements que també s’han de tenir en compte a l’hora de planificar qualsevol activitat a l’aula), també s’han de planificar molts altres aspectes que són essencials per tal que l’excursió es desenvolupi satisfactòriament: si s’han de dividir els grups d’alumnes i com; on estan situats els lavabos; com aniran identificats els alumnes, a quines hores i a quins espais esmorzaran i dinaran els nens; quin mestre s’encarregarà de portar la farmaciola; si s’ha de portar aigua o si hi ha fonts a prop, etc. Tots aquests aspectes també els hem de tenir en compte nosaltres per preparar la jornada del dia 4. En aquest sentit, les professores de l’assignatura han elaborat un document on apareix un plànol dels edificis i espais de la universitat, els itineraris que haurà de seguir cada grup d’alumnes, quines són les alumnes responsables de cada grup i activitat, etc.

Durant les primeres setmanes de docència de l’assignatura, vam realitzar una activitat que consistia en programar de forma teòrica una excursió per a un grup de nens d’Educació Infantil. Crec que la jornada del 4 de juny ens permetrà posar en pràctica aquests continguts treballats i ens ajudarà a saber com hem d’organitzar una excursió quan siguem mestres.

One response to this post.

  1. M’agrada el teu blog… segueix així mestra

    Responder

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: