Avui ha sigut l’últim dia de preparació de la jornada abans que arribi el GRAN DIA!!! Hem aprofitat l’estona de classe per resoldre els últims dubtes i ens ajuntat els tres grups (2A, 2B i 2C) per anar seguint tot el recorregut que faran els nens i veure on estaran ubicats els diferents tallers. Com que jo m’encarrego de fer un itinerari amb un grup de P-3, és important que sàpiga molt bé on estan ubicades les activitats que realitzaran els nens i quins lavabos tenim a prop. També hem de tenir en compte on està situada la infermeria per si algun nen pren mal i a qui hem d’acudir si trobem un nen que s’ha perdut (hem decidit que el Marc i un altre noi facin aquesta funció de referents; aniran vestits amb una samarreta taronja per tal que sigui fàcil identificar-los).
Com ja he comentat en altres ocasions, considero que és fonamental que les mestres coneguin l’espai abans que els nens vagin d’excursió. D’aquesta manera, podran planificar amb més seguretat i també anticipar-se a determinades situacions (com per exemple portar bosses d’escombraries si no ha papereres, si s’ha de portar aigua o si hi ha llocs on comprar-ne, quins moments són els més adequats per portar els nens al lavabo, si s’ha d’anul·lar o no l’excursió en cas de pluja, etc.)
La Begoña també ens ha fet reflexionar sobre una de les característiques més importants que ha de tenir una mestra: la capacitat d’adaptació. Una bona mestra ha de saber adaptar-se a les situacions i intentar, amb els recursos de que disposa, oferir les millors condicions per als seus alumnes.
Finalment, la Begoña ens ha estat explicant com ha sigut realment tot el procés d’organització d’aquesta jornada. Crec que és admirable tot l’esforç, dedicació i il·lusió que les nostres professores han dipositat en aquest gran projecte. Crec que amb el seu exemple també ens estan donant un missatge fonamental sobre quin model de mestra hem de seguir. Ara només queda recuperar forces i energia per tal de poder demostrar demà tot el que hem après durant aquests mesos!